Bevis #11 for Gud – kristendommen er ikke som de andre religioner

Kun kristendommen har en Gud, der besøgte jorden. Kun kristendommen har en frelser, fordi du ikke selv kan gøre dig fortjent til at komme i Himlen. Og der er mange andre unikke egenskaber ved kristendommen, som adskiller den fra andre religioner. Det er et af de mange beviser for, at den kristne Gud findes.

Andre religioner er måske ens, men kristendommen er unik

Kristendommen har en række unikke egenskaber, hvorved den adskiller sig fra andre religioner.

  • Alle andre religioner er såkaldte betalingsreligioner, hvor du selv skal gøre dig fortjent gennem en bestemt levevis eller bestemte religiøse ritualer. Kristendommen er ikke.

  • Kristendommen er den eneste religion, hvor der er en frelser, der gør det for dig.

  • Kun i kristendommen er det Gud selv, der var på jorden. Buddha var bare et menneske, som ikke påstod, at han var Gud. Muhammed var bare et menneske, som ikke påstod han var Gud. Men Jesus selv sagde, at han var Gud I andre religioner forsøger mennesket på den ene eller anden måde at nå op til Gud. I kristendommen kommer Gud ned til os.
  • kristendommen er baseret på den mest unikke begivenhed i menneskehedens historie, Jesus der genopstod. Hvilke der også er beviser for.
  • Frugterne af sand kristendom er ubetinget kærlighed til alle mennesker. Kun den kristne Gud gør ikke forskel på folk.
  • Kun den kristne Gud er retfærdig. I andre religioner ser deres gud igennem fingrene med dine fejl og synder. Det gør den kristne Gud ikke. Han straffer alle synder retfærdigt.
  • Kun den kristne Gud er så kærlig, at han gav sig selv – lod sig føde som menneske og tage en straf, andre skulle have haft.
  • Det er kun for den kristne Gud at der er beviser for ting som himmel/helvede, mirakuløse helbredelser, at Gud selv var her på jorden, og meget andet. Læs 20 beviser. Du kan ikke bevise at Buddha var oplyst af den sande Gud, eller at Muhammed var en sand profet. Men vi kan bevise kristendommens besøg af Jesus og genopstandelse.
  • Jesus var unik. Læs mere
  • Biblen er unik. Læs mere
  • Kristendommen er faktisk ikke en religion. Der er en relation til den eneste sande Gud, der findes, som giver den kristne oplevelser og fællesskab med Jesus, som lever den dag i dag. Det sker når man vender sig fra synd, bliver døbt og modtager Helligånden.
  • Gud velsigne dig!
  • Vær med til at redde liv! Støt Jesusfrelser.dk med 100kr. Beløbet går ubeskåret til facebookannoncer med vores artikler.

    Send til MobilePay 1206LR, så flere danskere kan læse Jesus at kende.

    Del artiklen med andre:

    Leave a Reply

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *